Tuesday, January 4, 2011

Papadom dan mamadom

Hari ke-2 Fahim dan Ziyad ke Little Caliph...

Hari ke-2 kami tak hantar. Mereka berdua kena naik van. Pagi, kedua2 nya mudah bangun, mudah mandi dan mudah bersiap. So settle satu perkara. Lepas itu temankan kedua mereka menunggu van di rumah penjaga mereka. Bila van sampai Ziyad cakap kat saya, ummi baliklah.

Kami beredar dari situ dam terus ke tadika. Menunggu sehingga van mereka sampai. Kami mengintip dari jauh jer. Nampak Fahim dan Ziyad berpimpin tangan dari van ke pintu pagar tadika. Sweet betul. Sebenarnya dah pesan pada Fahim dan Ziyad, dalam van kena duduk sebelah menyebelah. Bila turun dan naik van kena pegang tangan. Abang Fahim kena tolong tengokkan Ziyad.

Berakhir misi untuk waktu pergi tadika.

Selepas itu, waktu pulang kami pergi lagi ke tadika mereka. Juga mengintip dari jauh. Van mereka dah siap tunggu di pintu pagar. Nampak Fahim dan Ziyad keluar dan mengambil selipar masing2. Fahim tunggu di pintu pagar. Ziyad pula dah lepas keluar dari pintu pagar menuju ke van. Opsss....lajunya Ziyad. Teacher tahan Ziyad sekejap...lepas itu lepaskan Ziyad ke van. Fahim ikut dari belakang.

Emm...kena remind kat Ziyad, tak boleh laju2 sangat. Apa2 pun tengok mereka berdua ok..so berakhirlah misi hari ke-2 kami.

2 comments:

aida said...

Berapa lama cuti jie monitor budak2 ni ke tadika?

JiJie said...

2 hari
1 hari sbb pegi dan antar
hari ke 2 jadi pengintip