Wednesday, November 24, 2010

Hadiah

Pada hari lahir saya baru2 ini, Fahim dan Ziyad dah wish happy birthday. Lepas itu saya tanya...Fahim dengan Ziyad nak bagi hadiah apa kat umi.

Fahim berfikir sekejap. Lepas tu dia cakap, "kejap ek umi." Hairan juga saya sebab rasanya tak adalah saya atau Anwar bagitau in advance pada mereka birthday saya. Lepas itu Fahim panggil saya. Dia suruh saya tutup mata lepas tu bawa saya ke bilik. Masa itu memang confuse. Ada surprise yang saya tak tahu ke. Dia masuk bilik sambil cakap, "jangan buka mata lagi."
Beberapa ketika dia mintak saya buka mata dan masuk dalam bilik. Tadaaa....Fahim hidangkan makan malam kat saya. Tapi ada few nasi yang tumpah...sambil kutip nasi2 yang tumpah dia cakap..."sorilah umi...tumpah sikit." Tapi tetap terharu. Anak sulung saya ni dah besar dan matang.

Ziyad pula bila tanya pasal hadiah...dia cakap nak hadiahkan saya ultraman dyna. Bila tanya mana Ziyad nak cari duit nak beli ultraman dyna. Dia cakap nanti dia pinjam dengan abah.
Sibuk bila kami ke kedai, dia ajak pergi ke tempat mainan sebab nak belikan ultraman dyna untuk saya. Dia cakap untuk umi ultraman dyna. Ziyad pulak ada ultraman taro.
Apalah umi nak buat dengan ultraman dyna tuh Ziyad? Tapi comel betul bila Ziyad begitu bersungguh nak hadiahkan saya ultraman dyna.

3 comments:

areyou said...

alaa sweetnya fahim..

JiJie said...

itulah...dahlah tetiba jer dia boleh terfikir

Ummu Auni said...

peluk tak ultraman dyna tu masa tidur? hehe