Wednesday, July 20, 2011

Aku budak besar

Dear Diary,

20 Julai 2011. Malam ini adalah malam penuh bersejarah untuk aku kerana malam ini 2 batang gigi aku telah dicabut oleh doktor gigi. Sebaik sahaja abah dah umi aku pulang dari kerja, mereka terus membawa aku dan adik-adik ke Bangi. Aku ingatkan untuk makan malam...rupa-rupanya pergi ke klinik gigi. Aku takut tapi lepas abah dah umi cakap cabut gigi adalah satu perkara biasa untuk menjadi budak besar, aku kuatkan hati untuk menghadapi cabaran ini...challenge!!!!
Sampai di klinik gigi abah mendaftarkan aku dan kami menunggu sekejap sebelum dipanggil jumpa doktor gigi. Doktor bagi ubat...rasanya pahit sikit dan ada rasa strawberry, lepas itu tanpa aku sedari terus doktor gigi cabut 2 batang gigi aku. Doktor letak kapas di gigi aku...dan aku menangis...waaaa. Doktor bagitahu kat abah supaya bagi aku makan aiskrim atau benda sejuk.

Aku nangis lagi. Tapi umi cakap aku kuat dan dah jadi budak besar. Bila masuk kereta aku pun tak nangis lagi. Aku dah ok. Abah dan umi puji aku. Lepas itu aku cakap kat abah dan umi yang aku nak makan aiskrim. Kami singgah di stesyen minyak petronas dan abah belikan aiskrim untuk aku, Ziyad dan Munif. Hooraayyyy...aku dah jadi budak besar.


20 Julai 2011, 10.00 malam.


Fahim



-------------
Hehehe...kalaulah Fahim ada diari...agaknya inilah yang dia tulis kot...heheh lagi

No comments: