Thursday, December 25, 2008

Kisah Haji 1

Apabila membaca dan mendengar kisah2 haji dari jemaah haji...perlbagai cerita yang ada...yang pasti di sebalik semua cerita ada makna yg tersirat dan menunjukkan kebesaran dan kekuasaan Allah..

Jika diingat kembali kami juga tidak terkecuali dari semua itu...kisah haji kami bermula pada bulan Februari 2008. Ketika itu di rumah kami Anwar memberitahu ada surat dari Tabung Haji untukku dan memberitahu surat tersebut menyatakan aku terpilih untuk menunaikan haji pada tahun ini..2008.
Reaksi saya ketika itu biasa saja...lagipun tak rasa apa2...dan terbiarlah surat itu untuk beberapa minggu...aku sendiri tak baca pun surat tu dan kami berdua tak ada bincang pasal isi surat tu. Hanyalah selepas beberapa minggu (Mac or April...)...barula tiba2 terkeluar isu pasal haji ini dan apa yg kami decide tangguhkan dulu kita pergi tahun depan (2009).
Tahun ini tak ready lagi...Ziyad masih menyusu badan....Fahim pun kecil lagi...ditambah pula adik Anwar akan berkahwin hujung tahun 2008 (kalau ikutkan waktu kahwin tersebut mmg clash dengan tarikh haji kami). Kalau tahun depan Ziyad dah stop menyusu badan dan Fahim pun dah masuk tadika...so pada fikiran kami 2009 tahun terbaik untuk kami pergi dan itulah keputusan kami. Tangguhkan ke 2009...

No comments: