Saturday, November 26, 2011

Sunaton 4

Dalam bilik operation...


Masa masuk doktor tengah sunatkan seorang budak. Seorang budak lagi sedang tunggu giliran tapi dia dah kena bius. Sebaik saja masuk, Ziyad bertukar karakter. Fahim pula sudah berair matanya. Rasanya Ziyad baru menyedari apa yang akan berlaku.


Doktor minta Ziyad dulu baring untuk dibius. Ziyad sudah berair matanya...cakap tak nak. Tapi bila pujuk2...dia ok....so dia punya 'itu' kena bius. Ziyad dah relax balik. Cuma tabik juga pada Ziyad...dia langsung tak menangis. Selepas itu giliran Fahim pula. Sebab Fahim dah tengok Ziyad tak menangis jadi dia pun tak menangis juga...walaupun matanya berair. Akhirnya dua-dua selamat dibius...sekarang tunggu giliran utuk disunatkan.


Sementara menunggu...Ziyad ambil kesempatan. Dia minta dibelikan ultraman shikari, max dan taro serta pistol nerf. Sempat lagi tu.


Then masa bersunat. Seperti perjanjian mereka...Ziyad bersunat dulu. Anwar yang temankan sepanjang proses itu.Dia agak cuak tapi bila dipujuk...dan cerita pasal ultraman barulah dia ok. Ziyad kuat semangat. Lagipun mana sakit kan...sebab dah letak ubat. Habis saja bersunat...Ziyad turun dari katil...dan jalan dengan lajunya ke arah saya. Uishh...biar betul dia ni.


Selepas itu giliran Fahim. Kalau Ziyad dah ok..mana boleh Fahim tak ok kan. Proses berjalan lancar dan Anwar juga temankan Fahim sementara saya dan Ziyad menunggu di sebelah.


Alhamdulillah...segalanya berjalan lancar. Tanpa raungan, tangisan...cuma mata saja yang berair...tapi masih sempat buat permintaan nak beli itu dan ini.


Abah dan umi bangga dengan Fahim dan Ziyad. Jangan risau janji untuk beli ultraman, nerf akan ditunaikan ok.

No comments: