Monday, October 25, 2010

Siapa dia

Baru-baru ini kami ke Tabung Haji untuk beberapa urusan. Setiap kali ke Tabung Haji saya pasti akan teringat dengan seorang staff di Tabung Haji yang menasihati saya dan Anwar untuk tidak menolak tawaran haji ketika itu.

Beliau bukan staf di kaunter. Uniformnya seperti beliau bertugas di bahagian keselamatan di situ. Tapi apa pun pangkat beliau...kami memang terhutang budi padanya. Kata2 nya pada kami membuka hati kami untuk mengubah keputusan kami. Hebat benar perancangan Allah. Hanya dari kata2 seorang staf (mungkin juga seorang pengawal keselamatan) terus terbuka pintu hati kami untuk menunaikan haji pada tahun itu juga.

Selepas itu...hanya sekali rasanya saya nampak beliau. Selepas itu beliau tiada lagi di pejabat Tabung Haji tersebut. Nak tanya...nama beliau pun saya tak tahu. Cuma kalau boleh saya mahu mengucapkan terima kasih padanya.

No comments: