Saturday, August 20, 2011

Ada laci di dalam rumah

Imaginasi Ziyad memang di luar jangkaan saya.

Cerita Ziyad, dulu2 dia duduk dalam perut saya. Dalam itu penuh dengan susa. Dia berenang-renang di dalam susu. Kalau lapar dia akan minum susu. Malam-malam pula dia suka tendang-tendang kat dalam jadi saya akan rasa sakit kat perut sampai tak boleh tidur.


Ziyad cerita lagi, bila Ziyad nak keluar dari perut saya, Ziyad buka perut saya lepas itu vakum kepala dia keluar. Bila tanya Ziyad buka perut saya dengan apa, katanya dalam perut saya ada rumah. Dalam rumah itu ada satu laci. Laci tu kecil saja. Dan dalam laci itulah ada pisau untuk dia buka perut saya.

Saya tanya lagi, habis itu kalau dia buka perut saya dengan pisau berdarahla saya. Dia jawab lagi, dalam laci itu juga ada plaster. Bila dah buka perut tuh, dia akan tampal plaster balik dan bila malam perut saya akan elok.

Lepas itu Ziyad keluar dengan vakum dari perut saya. Bila keluar-keluar jer Ziyad kata dia terus nangis waaa, waaa, waaaa.

Itulah dia cerita Ziyad berkenaan laci di dalam rumah di dalam perut.

No comments: