Tuesday, August 16, 2011

Ujian ketahanan telinga

Kelakar betul Munif nih.


Semalam, Munif berebut dengan Ziyad nak main burung yang marah. Mula-mula Munif main dulu lepas tu Ziyad take over pulak. Munif marah. Dia nak main lagi tapi Ziyad pula ambil. Menangis-nangis dia. Siap menjerit lagi. Mulalah siaran Munif FM.


Tapi saya dan Ziyad tak pedulikan dia. Munif datang nangis2 mengadu kat saya. Saya buat tak faham. Ziyad pun buat tak peduli teruskan ajer bermain. Jadi Munif FM terus bersiaran. Rancangannya menangis dan menjerit tanda tak puas hati.


Agaknya dah lama sangat menangis dan orang tak peduli...dia pun stop. Tapi menjerit masih diteruskan. Still tak ada orang peduli. Last2 dia pergi cari benda lain...dia ambil buku dan pencil colour. Tapi yang kelakarnya...sambil2 belek buku dia masih menjerit tanda tak puas hati. Lepas itu diam. Asyik dengan bukunya. Lepas tu sambung menjerit balik....tapi tangan masih asyik belek buku...mata pun masih mengadap buku.


Nampak sangat tangisan dan jeritan tu untuk dapat perhatian dan mendapat apa yang dia nak.


Sesekali kena ajar juga dia nak sesuatu tak boleh guna air mata dan jeritan. Tapi itulah...bukan senang telinga saya boleh menahan ujian nih. Ada masanya terpaksa beralah juga sebab tak tahan dengar Munif menjerit...apatah lagi kalau dalam kereta. Adoii!!


Sayang Munif.

No comments: