Sunday, August 14, 2011

Munif FM

Kami ada siaran radio baru. Namanya Munif FM. Tak susah nak dengar Munif FM. Cukup sekadar abang-abang dia mengusik sikit...tak bagi barang yang dia nak..larang dia buat something yang dia nak buat...dan tak kasi dia main burung yang marah. Lepas itu keluarlah Munif FM.

Munif FM nih tak banyak rancangan. Ada rancangan menjerit tak puas hati, menjerit marah, menangis merajuk dan menangis mengadu. Tapi kita tak boleh pilih siaran mana yang kita hendak...semuanya tertakluk kepada owner siaran radio itu sahaja. Volume pun tak boleh ubah...semua tertakluk kepada owner. Berapa lama radio bersiaran tertakluk dengan ketahanan pendengar siaran dan juga owner radio. Kalau pendengar boleh bertahan dan tidak beralah dengan apa yang diminta oleh owner radio...kira lama lagilah siaran sebab time tu dia kena tunggu owner radio penat dulu.

Siaran dia tak kira masa dan tempat. Dalam rumah...dalam kereta ...even tempat2 lain pun boleh...asalkan ownernya ada...dan ada penyebabnya.

Tapi biasanya lama jugalah Munif FM bersiaran dalam sesuatu masa sebab pendengarnya semua mempunyai ketahanan. Harapnya dengan pendengar yang mampu bertahan..Munif FM taklah lama sangat bersiaran.
Tapi ada kalanya juga pendengar pun terpaksa beralah...kena tengok sebab, keadaan dan faktor2 lain terutama kalau yang melibatkan 2 abang.

Bak kata abang pertama (Fahim)...tahulah orang sayang dia tapi tak payahla manja sangat.
Munif, Munif...apa-apapun semua tetap sayang Munif. Sayang sangat-sangat.

No comments: