Sunday, September 5, 2010

Kisah 4 Sept

4 September 2010 dalam kenangan...

Malam kami berbuka puasa di Serdang. Waktu semua isi rumah pergi surau, saya dah 3 hero duduk rumah. Tiba2 terdengar bunyi Ziyad menangis. Dia jatuh kerusi. Sakit sakit katanya. Lama dia menangis. Diselang seli dengan komen2 nya. Dalam risau rasa nak gelak juga dengar komen Ziyad. Saya baringkan Ziyad. Dia pegang bahu sebelah kanan. Katanya sakit. Nampak dah bengkak.

Balik dari terawikh...Anwar bawa Ziyad ke klinik. Tapi malangnya klinik tutup pula. Kami decide untuk balik rumah dan singgah di klinik dalam perjalanan balik nanti. Tiba di klinik...doktor tengok dan suruh buat x-ray. Kena tunggu setengah jam lagi. Anwar hantarkan saya dan Munif ke rumah dahulu. Fahim pula tidur di Serdang. Dalam pukul 1 pagi barulah Anwar balik bersama Ziyad. Ziyad siap pakai anduh lagi.

Doktor cakap tulang Ziyad kat atas bahu retak. Tapi yang mujurnya retak kat situ akan sembuh sendiri. Yang penting kena jaga betul2 dan Ziyad tak boleh lasak sangat. Doktor advise untuk kami jumpa specialist juga takut kat bahagian lain ada problem juga. Kami dah buat appointment. Harapnya tak ada apa2.

Sehingga ke hari ini...Ziyad seperti biasa saja. Cuma dia agak berhati2 dengan tangan kanannya. Tangan boleh digerakkan tapi kalau angkat tinggi2 dia mengadu sakit. Nak pakai baju pun susah. Yang lain2 dia ok. Cuma manja terlebih sikit. Tangan yang sakit...nak jalan pun susah. Ziyad...Ziyad

3 comments:

aida said...

eh tu kasi la drama sikit, kasi kaki pun konon sakit.. baru dpt kasih sayang lebih.. hihihi

JiJie said...

tuhlah..terlebih drama pulak...tapi drama tak drama sayang tetap sayang

Farra Da Smiley said...

ziyad2..macam2 kes menjelang raya ni ek..my nephew pon retak tangan kanan jatuh tembok sekolah