Sunday, September 26, 2010

Kisah raya kami

Dah beberapa minggu selepas 1 Syawal, baru terasa ada mood nak tulis pasal raya. Lepas tengok posting2 sebelum ini baru perasan saya tak ada pulak letak posting "Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin". Jadi anggaplah posting kali ini adalah juga berkaitan dengan posting yang tidak ada itu.

Raya first kami di kampung Anwar...dekat saja pun. Tak perlulah berkemas bagai macam nak balik mapung. Pagi raya selepas Subuh keluar rumah...sembahyang raya di kampung. Saya dan Munif menjadi penunggu rumah. Emm..pagi raya itu badan Munif panas...tapi nak beraya punya pasal...ubat dimasukkan ke dalam bu**** Munif. Tapi dah memang dia demam kan...pagi raya tak adalah dia ceria seperti biasa. Biasa2 saja. Sian Munif...walaupun ini 2nd rayaMunif tapi boleh dianggap 1st raya jugak since last year masa 1 Syawal usianya baru 3 minggu.

2nd raya barulah bertolak ke kampung saya pula. 2nd raya dihabiskan atas jalan. Ziyad relax betul...hampir separuh perjalanan dia tidur. Penat beraya kot. Fahim pulak the opposite. Sepanjang perjalanan dia tak tidur. Tahan betul mata dia. Munif pula..masih kurang sihat..sebelum perjalanan selamat bu**** dia dimasukkan ubat lagi. Sepanjang perjalanan kalau dia tak tidur dia akan habiskan masa menyusu dengan saya.

3rd dan seterusnya beraya di kampung saya sehinggalah kami bertolak balik ke KL pada hari Jumaat. Perjalanan yang sungguh relax sebab tak banyak kereta, cuaca yang mendung dan budak2 yang banyak tidur.

Nantilah sambung lagi.

No comments: