Sunday, September 26, 2010

Kisah raya kami 2

Raya tahun ini Fahim secara unofficial melantik dirinya sendiri sebagai Finance Minister. Duit2 raya yang dia dan adik2nya dapat, dia akan kumpulkan dan asingkan.

Masa pagi 2nd raya, sedang kami sibuk berkemas2 untuk balik ke kampung saya, Fahim pula sibuk mengemaskan duit raya dia dan adik2nya. Semuanya diasingkan ikut nilai dan dimasukkan dalam sampul asing2. Khusyuk betul dia mengira duit raya. Kami biarkan saja...konon2 nak bagi dia menambah ilmu matematik..heheh.

Ketika raya di kampung saya, Fahim masih meneruskan tugas sebagai Finance Minister. Kali ini apabila adik2nya dapat duit raya, dia akan minta dari mereka berdua dan tolong simpankan dulu atau passkan pada saya atau Anwar. Betul2 Finance Minister yang bertanggungjawab...hehe

Bila balik ke sini, dia mengumpulkan kembali semua duit raya yang diterima. Bila saya mengambil hasil tugasan Fahim, dia siap pesan pada saya, kena asingkan duit raya yang diterima di kampung saya dan duit raya yang diterima di kampung Anwar. Amboi...Finance Minister sorang ini...sungguh detail sekali.

No comments: