Monday, October 25, 2010

Drama di pagi hari

Beberapa hari kebelakangan ini...Fahim berkeras mahu kami hantarnya ke sekolah. Kami turutkan juga walaupun kadang2 menyebabkan kami lewat bertolak. Ingatkan requestnya hanya untuk beberapa hari...tapi berlarutan sehingga ke minggu ini.

Tidak tahu apa yang terjadi...dia berkeras mahu dihantar ke sekolah. Siap menangis2 lagi. Pagi tadi lagi best...dah masuk dalam kereta teacher ...akhirnya keluar balik.
Anwar cuba memujuk. Saya melihat sahaja (lepas itu Anwar ada tanya kenapa tak join dia cakap dengan Fahim. Saya cakap better saya tak join sebab saya tak rasa saya cukup sabar ketika itu).

Selepas itu Fahim datang pada saya. Solution saya pada Fahim senang jer. Kalau nak pergi sekolah naik dengan teacher. Kalau tak...tak payah pergi sebab ummi dengan abah tak akan hantar dah. Kejam tak saya buat macam tu yer?..Tapi kalau tak berkeras takkanlah tiap2 hari nak kena hantar.

Harap2 keinginan dia untuk belajar akan dapat mengatasi keinginan dia untuk dihantar oleh kami.

Tapi kesian jugak tengok air mata dah meleleh tadi.

1 comment:

Farra Da Smiley said...

sebenarnya mmg begitulah perasaan anak2 yg telus dr hati dia..dia nak makbapak sendiri hantar ke school..nasib baik kami pergi ke pejabat tak sekali..so dpt la gi school ayahnye hantar, balik dr taska maknya amik..alhamdulillah..alahai sian anak2 tu