Monday, July 26, 2010

Clean up clean up

Dalam cerita Barney ada satu lagu yang saya gunakan bila nak ajak anak2 saya mengemas. Ini lirik dia...nak dengar lagu..silalah tengok cerita Barney ok.

Clean up clean up
Everybody everywhere
Clean up clean up
Everybody do your share

Itu intro. Di bawah cerita seterusnya.

Anak saya yang paling kecil itu sekarang suka sangat main dekat kabinet TV. Kat kabinet tv..biasalah ada cd dan dvd serta puzzle2 Fahim dan Ziyad.

Munif suuka sangat 'mengemas' di situ. Kalau kemas cd dan dvd saya masih boleh tahan lagi. Tapi bila Munif dah teraburkan puzzle....waaa...habislah nak kena susun puzzle pulak. Kalau satu puzzle ok jugak...tapi kalau banyak puzzle nak kena susun boleh pening dibuatnya.

Sekarang ini saya dan Anwar kena expertkan diri menyusun puzzle sebab menyusun puzzle kini menjadi sebahagian item yang perlu dibuat ketika mengemas rumah. Tak pasal2 setiap hari kena peruntukkan masa untuk bermain puzzle.
Nasib baiklah ada dua orang abang Munif yang sudah expert dengan jigsaw puzzle.
Boleh outsource saja.

Tapi sebenarnya boleh saja kami simpan puzzle di tempat yang tidak boleh dicapai oleh Munif. Cuma....bila teringat untuk simpan puzzle segalanya sudah terlambat. Munif terlebih dulu sudah 'mengemas'

No comments: