Monday, July 26, 2010

Kisah AZN

Dalam ketiga-tiga anak saya...Ziyad pastinya menduduki tempat pertama jika dinilai dari segi keaktifannya.

Bila tengok Ziyad dan kegemarannya...banyak yang contradict. Ziyad budak yang aktif dan lasak.Tapi dalam keaktifannya...dia sebenarnya peminat cerita Dora. Dia juga sukakan warna pink dan purple. Kalau beli air...favourite Ziyad ialah air susu warna pink....heheh comel betul.

Ziyad yang lasak...tapi kalau saya pakai baju yang lain sikit...pandai pula dia puji, "cantilah baju ummi."

Satu lagi...dia tak malu mengungkapkan kasih sayang dan bermanja. Kadang-kadang dia datang bagi ciuman...dan cakap,"Ziyad sayang ummi." Tapi bila tanya siapa yang dia sayang...dia cakap, Ziyad sayang Munif, sayang ummi, sayang abah...pastuh sayang Fahim."...ooo sayang ummi nombor dua yer.

Semalam Ziyad ajar saya..."ummi...kalau Ziyad cakap i like you...ummi kena cakap i like you too tau."

Jadi bilamana Ziyad cakap..."i like you."

Seperti yang diajar...jawapan saya pada Ziyad.."i like you too."

Ziyad senyum dan hati saya berbunga-bunga.

No comments: