Sunday, July 11, 2010

Outstation 2

Sepanjang ketiadaan saya...Munif tidak menyusu di waktu malam.

Siang...seperti biasa Munif dibekalkan dengan susu saya. Malam pula...Munif diberi makan kenyang2...then tidur. Bila malam Munif terjaga...dia minum air kosong saja dan sambung tidur. Rasanya Munif tidak mahu menyusahkan abahnya.

Tapi kalau ada saya...rutin seperti itu tidak akan berhasil. Sebelum tidur perlu menyusu beberapa kali. Bila tidur pula maksimum 3 kali dia akan bangun untuk menyusu.

Itu kisah Munif.

Di Sarawak...saya pula tetap meneruskan pumping session saya. Waktu bangun tidur, waktu lunch break, petang apabila tiba di hotel dan waktu sebelum tidur. 4 sesi saya tetapkan. Semua susu di simpan di hotel.
Bila hari terakhir risau juga saya memikirkan untuk membawa susu2 saya balik. Apatah lagi zip cooler bag saya rosak. Jadi demi untuk memastikan susu2 yang saya kekal sejuk...sebelum check out dari hotel saya minta ice bucket untuk diisi ke dalam cooler bag.

Dalam flight pula saya minta pramugari untuk tolong simpankan susu saya di fridge. Bila dah terdesak..rasa malu diketepikan saja. Apa yang penting susu2 yang ada selamat.

Sekarang 10 botol susu dari Sarawak sudah selamat di dalam freezer.

Lega.

No comments: