Monday, July 26, 2010

Kisah AFN

Antara ketiga-tiga anak saya, Fahim dari kecil lagi susah tidur.

Kalau waktu baby, perlu didodoi sebelum dia dapat tidur. Bila dia besar sedikit dan mula pandai bercakap...perlu pula melayan segala persoalannya sebelum dia tidur. Selepas itu sebelum tidur perlu ada bedtime story. Bukan satu cerita ...ada kalanya sehingga 3 cerita. Itupun orang yang bercerita dah 'lalok' semacam...Fahim masih cerah matanya.

Sekarang ini...Fahim bawa buku untuk dibaca bersama sebelum tidur. Ada kalanya jika Munif tidur awal...Fahim akan mengajak saya membaca bersama. Ada masanya pula...jika saya tertidur, Fahim membaca buku seorang diri.

Cuma masalahnya...Fahim membaca dalam gelap. Sepatutnya tidak boleh dibiarkan...tapi bila saya tertidur manalah saya sedar apa yang dibuat Fahim.

Kadang-kadang bila saya sedang tidurkan Munif...Fahim ikut saya. Saya tidurkan Munif..Fahim pula membaca. Bagus juga...sebab boleh jadi bedtime story untuk Munif...heheh

No comments: