Sunday, July 11, 2010

Outstation 3

Saya mengambil masa 2 minggu untuk membuat persiapan ke Sarawak.

Hehe...macam nak pergi mana jer sampai 2 minggu kena prepare. Preparation saya pastilah berkenaan susu untuk memastikan Munif kekal exclusive susu ibu.

Dalam 2 minggu sebelum ke Sarawak, saya menambah pumping session saya. Setiap susu yang digunakan untuk satu hari saya pastikan diganti dengan jumlah yang sama atau lebih. Weekend juga saya teruskan dengan pumping. Semuanya untuk memastikan stok susu tidak berkurangan apabila saya balik dari Sarawak.

Tak sanggup melihat stok susu berkurangan. Jadi demi untuk melapangkan hati, saya perlu bekerja keras. Kadang2 datang juga rasa malas...tapi saya kuatkan hati juga. Yang penting saya ke Sarawak dengan hati yang lapang.

Dalam 2 minggu ini juga saya bertukar ke Medela Swing. Sebabnya dengan Medela Swing pumping session saya lebih tenang. Dengan Ameda walaupun lagi cepat tapi since dia double pump...pergerakan saya agak limited. Dengan Medela Swing saya boleh pump sambil membuat kerja2 lain...baca buku, tengok tv, surf internet, update blog etc. Lagi pula saya gunakan bateri maka lebih mudah untuk saya bergerak.

Sekarang ini tengok stok susu tidak banyak seperti sebelum ke Sarawak. Kena usaha lebih gigih untuk menambah stok susu.

Chaiyo!!

2 comments:

Farra Da Smiley said...

bagus Munif sgt behave yer...jie baru beli ke medela swing?

JiJie said...

taklah..medela swing masa time Ziyad lagi. Itulah..tak sangka Munif sangat behave kena tinggal...senang la camnih