Saturday, March 27, 2010

Jadual padat

Sudah beberapa minggu, jadual hujung minggu kami padat dengan pelbagai aktiviti. Ada kalanya sehingga ke malam. Penat, tapi berbaloi dan biasanya semua aktiviti ada sebabnya. Dengan aktiviti-aktiviti yang ada, kami sendiri sudah jarang ke shopping complex etc dan dengan sendirinya, poket kami juga tidak akan kebocoran...heheh.

Hujung minggu kali ini belum berakhir. Sekejap lagi kami akan keluar lagi...ada usrah. Kalau diikutkan ini dikira usrah kedua yang saya sertai untuk tahun ini. Semalam, kami tiba lewat ke rumah..hampir tengah malam kerana menghantar parents Anwar di KLIA. Mereka akan pergi ke Mesir dan seterusnya menunaikan umrah selama 2 minggu. Fahim menangis di KLIA kerana ingin mengikut atuk dan neneknya. Tapi bila di dalam kereta kesemua tiga-tiga hero saya senyap...tertidur kepenatan. Ziyad pastinya kepenatan kerana asyik bermain di KLIA. Munif, penat kerana tidak cukup tidur. Tidurnya asyik diganggu oleh abang-abangnya yang saaayang sangat pada Munif. Kasihan Munif, kadang-kadang bila dia tengah lena tidur abang-abangnya datang dan terus mencium pipinya. Kuat pula tu...macammana la Munif tak terjaga.

Semalam, saya terjumpa dengan seseorang ketika di masjid KLIA. Lama betul saya tidak berjumpa dengannya. Teringat kembali zaman DCBA - Delegasi Cyber Bumi Anbiya'. Dan anaknya yang dahulunya masih bersekolah, akan berkahwin pada bulan Julai tahun ini. Cepatnya masa berlalu. Lebih kurang 8 tahun dahulu, umur kami (rakan2 DCBA) sebaya dengan anaknya itu. Kini, kami kebanyakkannya sudah berkeluarga, dan dia pula telah dan bakal menerima menantu dan cucu..insyaAllah.

No comments: