Sunday, March 28, 2010

Siang tadi...

Tadi saya menulis mengenai usrah yang akan saya hadiri. Ok..siang tadi kami menghadiri usrah di rumah salah seorang sahabat. Tajuk berkenaan pendidikan anak-anak. Ramai sahabat2 yang lain datang dan ramai juga anak2 mereka yang hadir semasa usrah tadi.

Tapi..saya tidak dapat mengikuti dan memberi fokus pada topik yang dibicarakan. Harapnya Anwar dapat capture segala info yang dibincangkan dan berkongsi dengan saya. Kalau saya dapat cukup infonya saya akan menulis di sini untuk info sharing pada rakan2 yang lain.

Biasanya apabila anak-anak ada bersama fokus perlu diberikan pada mereka. Tambahan pula mood mereka siang tadi agak turun naik. Mungkin juga tidak cukup tidur disebabkan kami pulang dari KLIA hampir tengah malam. Fahim pula saya rasa dia agak kecewa kerana kawan yang dia harapkan dapat datang ke usrah kami tadi tidak hadir. Ziyad, mulanya elok bermain tapi lama kelamaan moodnya juga makin menurun. Dalam perjalanan pulang, kedua mereka terus tidur dan bersambung lagi apabila tiba di rumah. Bila dah cukup tidur, barulah mood keduanya kembali.

Munif pula....balik tadi kami perasan badannya berbintik2 merah. Mulanya kami ingatkan ruam. Tapi apabila seluruh badan ada bintik merah rasanya bukan ruam lagi. Petang tadi kami ke klinik dan doktor sahkan Munif kena demam campak. Tapi setahu saya tidak ada pula Munif demam. Buat masa ini seperti nasihat doktor...kami perlu wait and watch.
Harapnya keadaan Munif akan beransur pulih.

No comments: