Thursday, April 8, 2010

Tentang saya


Assalamualaikum

Nama saya Ahmad Munif Idraki bin Fakhrul Anwar. Tapi semua orang panggil saya Munif. Kadang-kadang abang-abang saya panggil saya Idraaaaaki. Buat masa ini saya ialah anak bongsu dari tiga orang adik-beradik. Saya lahir pada 1 September 2009. Umur saya sekarang 7 bulan. Saya lahir dalam dalam bulan puasa. Ummi saya cakap saya keluar awal tapi ummi saya tak kisah sebab dia cakap saya keluar senang jer. Tapi ummi saya cakap lagi, bila lahir bulan puasa ummi saya kena ganti puasa sampai 19 hari.

Saya suka minum susu tapi susu saya jenama susu ibu. Sekarang ini saya dah boleh makan. Sebelum umur saya 6 bulan ummi tak bagi saya makan. Dulu abang-abang saya suka makan depan saya, sampai saya teringin sangat nak makan sekali. Sekarang ini walaupun saya dah makan tapi makanan saya tak sama dengan makanan abang Fahim dengan abang Ziyad. Kenapa yer?

Saya tak suka tidur. Saya tak suka kalau ummi dengan abah bawa saya masuk bilik sebab saya tahu agenda mereka untuk suruh saya tidur. Tapi kalau mereka dodoikan saya, saya suuuuka sangat. Abang-abang saya suka cium saya. Saya pun suka juga tapi kesian pipi saya bila selalu kena cium. Abang-abang saya ini bising. Di rumah asyik dengar suara mereka jer. Saya suka tengok abang-abang saya main. Bila besar nanti saya nak main sama-sama dengan mereka.

Kat atas itu gambar terbaru saya. Ummi dengan abah dah botakkan saya. Saya suka sebab kepala saya rasa sejuk dan berangin. Tapi masa abah botakkan kepala saya, saya tak suka sebab badan saya jadi gatal. Bila ummi mandikan saya selepas itu baru saya rasa lega.

Ok...nanti saya cerita lagi yer...saya nak minum susu dulu.
Tata.

4 comments:

Aunty As said...

awak nih asyik minum susu je ye!

Awak dah nak mula nak panjat-panjat ke ni?

najibah said...

saya nak besar kenalah rajin hisap susu
oo..panjat memanjat sekarang dah jadi hobi

(saya pinjam ummi saya punya id)

Anonymous said...

comelnyer....mcm nak gigit je pipi...kak jie...dorg ni harus kena belajar main badminton....

najibah said...

fiza ek..naper kena belajar main badminton...walaupun akak rasa boleh teka la sebabnya..hehe