Wednesday, April 28, 2010

Bestla ada baby

Fahim selalu cakap pada saya, "bestla ada baby ummi. Baby ni comel. Munif comel sangat."

Fahim memang sangat sayangkan Munif. Apa-apa yang berkaitan Munif dia memang rajin. Suka main-main dengan Munif. Pujuk Munif kalau dia menangis.

Tapi....

Sekarang Munif dah lasak. Merangkak / mengengsot ke sana ke mari. Apa-apa yang menarik perhatiannya akan dicapainya. Rambut Fahim dan Ziyad antara favourite Munif. Kesian abang-abang berdua itu asyik ditarik rambut oleh Munif. Yang ini Fahim masih ok lagi. Dia tak kisah Munif tarik rambut.

Cumanya...

Sekarang ini Munif berkenan sangat dengan buku-buku Fahim. Jadi bila Fahim nak membaca, buat homework atau apa2 saja berkaitan buku Munif pasti datang. Yang ini, mula-mula Fahim boleh bersabar. Tapi lama-kelamaan Fahim pun dah naik geram. Buka buku jer, Munif datang.
Kesian Fahim. Mula-mula Fahim suka buat kerja di lantai sahaja. Selepas itu Fahim beralih ke meja kecilnya. Tapi sekarang...Fahim kena beralih ke meja makan pula. Barulah Munif tak boleh buat apa-apa lagi.

Tapi...kadang-kadang, Munif bergayut juga di kaki kerusi Fahim. Sayangnya Munif pada abang Fahim. Semua yang Fahim buat dia nak join sekali.

Abang Fahim kena banyak2 sabar ok. Ada baby kan best.

No comments: