Monday, June 7, 2010

Cuti cuti kami

Perkara yang saya tidak suka bila bercuti ialah...bila balik rumah tengok baju bertimbun tidak berbasuh. Satu lagi...bila cuti sudah berakhir.

Tapi...

Saya suka bercuti kerana
1) Tak perlu fikir kerja rumah
2) Seronok tengok semua happy
3) Boleh relaxkan diri
4) Macam-macam lagi

Kami cuti..pergi jalan-jalan.

Mulanya kami ke Johor...menghadiri kenduri perkahwinan saudara. Since tujuan ke Johor kerana tujuan menghadiri kenduri..kami tidak banyak berjalan-jalan di sana.
Tapi rasa saya Fahim & Ziyad sangat enjoy di sana.

Sebabnya, dewan di mana majlis kahwin diadakan bersebelahan dengan swimming pool. Jadi mereka berdua mengambil peluang berendam di kolam renang. Lama mereka berdua bermain air...sehingga hampir waktu untuk kami pulang.

Selepas Johor kami ke Melaka pula. Kali ini hanya ada kolam renang kecil sahaja (bath tub). Itupun sudah cukup menyeronokkan bagi mereka berdua. Dan Munif turut join abang2nya berendam di dalam bath tub. Seronoknya dia...walaupun dahinya benjol sedikit akibat terkena meja.

Saya dan Anwar pula...penat melayan kerenah mereka bertiga...tapi percutian ini amat menyeronokkan.
Tapi...itulah bila balik...banyaknya baju kotor ...huhuh

3 comments:

Ummu Auni said...

masuk dlm washing machine je jie :)

JiJie said...

memang masuk washing machine...tapi byk trip
pastu lepas basuh...jemur, lipat baju then simpan baju...byk tuh

Ummu Auni said...

aku rasa kerja basuh baju ok. lipat baju sambil tengok TV pun ok. kerja iron baju, adui, renyahnya.