Tuesday, June 8, 2010

Bila besar nanti saya nak jadi....

Mula-mula dulu, Fahim cakap dia nak jadi bomba. Ziyad pula nak jadi doktor.

Saya tak ingat reason kenapa Fahim nak jadi bomba. Tapi Ziyad..saya ingat sangat. Kata Ziyad, Ziyad nak jadi doktor sebab nanti Ziyad boleh inject orang!

Iskk...ada ke macam itu pulak. Inject orang best ke Ziyad?

Masa berlalu...Fahim cakap dia nak jadi pensyarah pula. Ziyad masih maintain nak jadi doktor dan masih maintain sebab yang sama.

Akibat tidur malam asyik disajikan dengan cerita Richard dan Yamamoto, kedua mereka nak menjadi pilot pula...tak kisah jet atau kapal terbang. Yang penting boleh terbang.

Cita-cita ini kekal agak lama. Beberapa ketika selepas itu apabila ditanya, kedua mereka masih nak jadi pilot. Fahim pilih Richard dan Ziyad pilih Yamamoto. Alasan, tidak diketahui.

Baru-baru ini, cita-cita mereka telah bertukar. Itu pun apabila ustaz Khairil beritahu kami. Kata ustaz, Fahim cakap bila besar nanti dia nak jadi seorang ustaz. Ziyad pula nak jadi doktor. Kenapa dan bagaimana cita-cita mereka boleh bertukar saya sendiri kurang pasti. Tapi Fahim, rasa saya mungkin sebab dia tengok ustaz Khairil agaknya.

Ziyad pula...saya tak pasti. Adakah masih sebab yang sama seperti sebelum ini...atau ada sebab lain. Saya perlu menyelidik dahulu...hehe

No comments: