Sunday, May 2, 2010

Peristiwa hari buruh di hujung minggu

Panjangnya tajuk posting kali ini. Beberapa hari blog ini kesepian saya tinggalkan. Since tajuk pun ada mention pasal hujung minggu jadi penceritaan kali ini pastilah pasal hujung minggu.

Hujung minggu yang menyeronokkan bagi Ziyad. Fahim pula, on off since dia baru sihat dari demam jadi dia tak dapat enjoy seperti Ziyad. Apa yang seronok sangat?

Kami terima kedatangan orang jaaauuuhh. Hari Jumaat malam Sabtu mereka tiba. Kala itu Fahim sudah tidur. Ziyad berjaga menunggu tetamu. Malam itu Ziyad tidur dalam pukul 2 pagi bermain..tidur pun sekatil. Bila terjaga dalam pukul 3 pagi, tengok salah seorang dah jatuh katil...tapi lena ajer tidur atas lantai...isk..iskk.

Paginya sambung main lagi. Fahim dah join walaupun nampak dia masih tidak begitu aktif. Tengah harinya pergi melawat baby Ameer Imran (baby Siti dan Fahmee). Makan tengah hari di sana. Walaupun rasa bersalah kerana mengacau orang berpantang, duduk lama di rumahnya, makan lagi di situ dan budak2 yang bermain & bergaduh di rumah mereka....tapi apakan daya...hampir 3 jam juga kami di sana.

Seronok tengok budak2 berempat itu bermain, bergaduh dan merajuk. Nuha yang mulanya merajuk dengan Nufayl kerana tidak dilayan, Ziyad yang bergaduh dengan Nuha, Nufayl yang ada kalanya menjadi abang yang protective, dan pastinya Fahim dan Nufayl yang akrab berkawan. Munif dan Fudayl..mereka berdua masih di bawah umur jadi kali ini hanya boleh memegang watak pembantu.

Kejadian yang tidak dapat dilupakan:
Apabila 4 budak berusia 6, 5, 4 dan 3 tahun berebut tempat di dalam kereta...pening...pening...

Pesanan khas untuk Abu Nufayl dan Ummu Nufayl:
Sudilah berkongsi gambar dengan penulis blog ini kerana beliau baru menyedari tiada gambar yang diambil pada hujung minggu / hari buruh kali ini.

Teka teki khas:
Siapa yang jatuh katil?
a) Nufayl
b) Fahim
c) Ziyad

4 comments:

Ummu Auni said...

fahim!

JiJie said...

nope...salah..hehe

Hany FF said...

hehe...saya angkat tangan. nak jawab! nak hadiah besar2 kalau betul. buleh jie?

JiJie said...

hany taleh sebab dah tahu jawapan