Wednesday, February 10, 2010

Kisah Richard dan Yamamoto

Malam ini saya tiada idea untuk menulis berkenaan apa. Lantas teringat bedtime story Fahim iaitu kisah Richard dan Yamamoto.

Ini kisah versi Fahim, saya tulis sepertimana yang diceritakan oleh Fahim pada saya. Enjoy the story...hehe

Pada suatu hari ada orang British, dia serang orang Melayu. Lepas itu orang Melayu kena jajah dengan orang British. Orang British bawa kapal terbang jatuhkan bom pada orang Melayu. Ini dulu-dulu bukan sekarang. Sekarang orang British tak jajah lagi.
Selepas itu ada pula orang Jepun. Kapal terbang mereka juga hebat seperti orang British. Nama orang Jepun itu Yamamoto. Kapal terbang Richard dengan Yamamoto berlawan tapi kapal terbang Yamamoto lagi hebat. Richard kena mendarat. Orang Jepun serang orang Melayu. Orang British kena undur sampailah di Thailand. Orang British fikir macam mana nak lawan dengan orang Jepun. Mereka fikir bagaimana nak ringankan kapal terbang untuk lawan orang Jepun. Dia ada satu idea. Orang British cabut semua bom dan peluru berpandu untuk ringankan kapal terbang. Tapi tak ringan lagi. Mereka fikir sampai pening kepala. Lalu orang British jumpa dengan naga untuk minta tolong. Naga suruh mereka cabut besi-besi yang dekat belakang sampai ringan tapi tak boleh ringan sangat nanti angin tolak sampai terbabur.
Richard lawan balik dengan Yamamoto. Mereka berlawan sehingga kapal terbang Yamamoto langgar kapal terbang Richard sehingga terbabur. Richard lompat keluar dengan kerusinya ke bawah dan Richard pun selamat.

Tamat cerita. Sila abaikan kesalahan ayat, tatabahasa, logik dan sebagainya. Ini cerita Fahim.
Sedang saya menulis kisah ini Ziyad pula sibuk menyiapkan kapal terbang Richard dengan legonya.

2 comments:

as said...

haha...ada naga pulak...sapa ajak dia cerita ni

JiJie said...

abah dia la..tapi yg naga tuh rekaan fahim sendiri..hehe