Wednesday, January 6, 2010

Kisah SHAMS 2

Ini kisah dulu-dulu, kisah di awal remaja - Tingkatan 1 di SHAMS

Semasa di form 1, saya di kelas 1 Aisyah. Kelas ini semua student perempuan. Ada 6 kelas semuanya. Kecuali 1 Aisyah dan 1 Khadijah kelas yang lain semua mix - boys & girls.

Ini ialah kisah yang paling diingati sepanjang form 1. Sekolah saya ada buat pertandingan kelas tercantik dan terkotor. Setiap minggu pemenang kedua2 bahagian akan diumumkan setelah pemeriksaan dibuat oleh cikgu2 yang mengadili.

Kami masih di form 1...masih budak-budak lagi. Kelas pula semuanya perempuan. Tapi kami mencipta sejarah. 2 kali kami menjadi juara kelas terkotor. Malu yang teramat. Juara kelas tercantik boleh la terima. Tapi juara kelas terkotor...isk..malu betul. Satu sekolah tahu.
Dan kelas sebelah kami, 1 Ammar sibuk jadi tukang sorak apabila pengumuman dibuat.
Guru kelas kami, teacher Norma pun malu.
Oleh itu selepas 2 kali kami diumumkan juara, kami mula serius mencantikkan dan membersihkan kelas. Hasilnya kami tidak lagi menjadi juara.

Dan kami cukup berpuas hati apabila kelas jiran kami 1 Ammar juga akhirnya turut dinobatkan sebagai juara kelas terkotor. Kami tidak bersorak (kerana kami kelas perempuan so kena control sikit...hehe) tapi kami tetap gelakkan mereka.

Tersenyum sendiri apabila teringat kisah ini.

2 comments:

aida said...

jie, kelakarnyaa cerita ni :)

najibah said...

hehe..aida citer dolu dolu