Thursday, January 28, 2010

Tidurlah sayang

Sudah beberapa malam saya gagal tidurkan Munif. Biasanya dalam pukul 9.30 malam - 10.00 malam saya akan tidurkan Munif. Tak kiralah dengan cara menyusu atau dodoi.

Tapi beberapa malam ini segala cara saya cuba untuk tidurkan dia tidak berjaya. Kadang-kadang tengok dia dah lelap tapi bila letak, tak lama selepas itu dia akan bangun. Ada kalanya 5, 6 kali jadi begitu...menyusu, lelap, letak, jaga - dodoi, lelap, letak, jaga. Satu lagi walaupun nampak dia dah tidur, tapi kalau ada bunyi suara Fahim & Ziyad, mudahnya dia terjaga. Kalau dia terjaga sebab itu, matanya akan bulat kembali dan proses menidurkan Munif akan kembali sukar.

Biasanya bila sampai waktu tidur Munif, saya akan masuk bilik supaya dia tak terganggu dengan suara abang-abangnya. Tapi Munif ni, sangat alert dengan suara abang-abangnya walaupun perlahan. Agaknya dia pun dah teringin nak bermain bersama Fahim & Ziyad.

Jadi apabila banyak percubaan saya gagal, Munif kenalah dipasskan pada Anwar. Dan biasanya Anwar lebih berjaya menidurkan Munif dari saya.

No comments: