Wednesday, May 19, 2010

Akhirnya.....

Setelah 3 minggu hero-hero saya bergilir-gilir tidak sihat....kini mereka aktif seperti sediakala.

Tapi hujung minggu baru ini Fahim muntah2 satu hari. Saya dan Anwar sudah mula risau...takkan serangan kembali. Alhamdulillah..serangan tak berpanjangan dan adik2 nya yang berdua itu juga tidak dijangkiti. Terus terang saya agak fobia dengan serangan 3 minggu berderet2 ke atas 3 hero saya ini. Sangat mencabar fizikal dan mental. Risau, penat semuanya ada.

Minggu ini kesemua mereka aktif seperti biasa. Suasana juga bertukar dengan Fahim dan Ziyad yang bermain / bergaduh bersama, Fahim yang rajin dengan howework dan buku2nya, Ziyad yang suka bercoleteh dan memberikan komen yang pelik-pelik. Dan tidak lupa juga Munif yang gemar senyum dan sibuk untuk join abang-abangnya.

Saya tidak kisah dengan suasana rumah yang bising atau mereka bertiga yang tidak duduk diam. Pengalaman melihat ketiga2 mereka terlantar menyebabkan saya lebih rela mereka dalam keadaan sekarang...aktif dan lasak.

Oleh itu selepas ini saya perlu lebih memahami bahawa anak2 saya bising, lasak, aktif dan sebagainya kerana itu adalah sebahagian kehidupan mereka di alam kanak-kanak.

No comments: