Wednesday, May 5, 2010

Hero tak sihat

Minggu lepas Fahim demam. Satu hari tak pergi sekolah. Bila malam Fahim kembali sihat cuma belum begitu aktif. Weekend Fahim biasa2 saya. Hari Isnin Fahim tak begitu bermaya. Tapi badannya tak panas. Jadi kami cakap pada Fahim, kalau tak larat tak payahlah pergi sekolah. Dia angguk saja.

Petang ketika ambil mereka bertiga, penjaga mereka beritahu Fahim muntah2 dan cirit birit. Nampak Fahim sangat tak bermaya. Cengkung saja mukanya. Kami risau. Tapi dia tak demam. Balik rumah Fahim baring sahaja. Tak makan dan minum. Malam itu Fahim tidur dan dia muntah sekali sahaja. Pagi esoknya saya ambil keputusan untuk urgent leave. Fahim masih tiada selera makan. Honey star menjadi breakfast Fahim. Bila petang Fahim mula meminta makanan. Tapi dia nak makan pizza sahaja. No problem...untuk Fahim pizza pun tak per.

Alhamdulillah bila malam Fahim dah kembali sihat. Homework disiapkan malam itu sebab Fahim dah ready untuk ke sekolah. Bila ustaz Khairil datang malam itu, Fahim pun join Ziyad belajar Iqra'.

Hari ini, Ziyad pula muntah2 dan cirit-birit. Bila semua yang dimakan dan minum dimuntahkan, Ziyad jadi cengkung. Alahai anak ummi. Waktu di klinik pun dia muntah juga. Makanan ditolaknya. Untuk minum, dia minta air kosong sahaja. Pelik bila melihat Ziyad terbaring sahaja...sebab antara 3 hero saya, Ziyad yang paling aktif.

Bila hero2 saya aktif dan lasak, saya stress dengan kelasakan mereka. Tapi bila melihat mereka tidak bermaya begini, saya mengharapkan suasana yang bising seperti sediakala.

No comments: