Monday, February 22, 2010

Penat?

Baru-baru ini ada orang tegur saya. Dia cakap muka saya nampak penat sangat. Pastu dia tanya saya tak cukup tidur ke. Beberapa kali dia komen macam itu.

Penat ke saya? Tak cukup tidur? Emm..apa lagi nak expect kalau ada baby kan. Confirm tak akan ada malam dapat tidur sehingga pagi. Paling kurang sekali kena bangun untuk menyusu. Tapi kebiasaannya saya bangun 3 kali setiap malam untuk menyusukan Munif.

Tapi betul ke wajah kita boleh menunjukkan samada kita penat atau tidak. Saya tak pernah pula perasan muka saya nampak penat. Kalau muka mengantuk tu adalah juga. Macammana agaknya muka penat yer?

Lepas ini nampak gayanya kena amalkan gaya hidup dan pemakanan yang lebih sihat. Macam tak bestla pulak kalau muka asyik nampak penat. Nanti hilang semua aura positif.

Saya tanya Fahim, "muka ummi nampak penat tak?" Dan jawab Fahim," tak pun tapi muka ummi nampak letih."
Ok...penat dan letih lain yer maknanya?

No comments: