Monday, February 8, 2010

Satu hari yang penuh

Malam Sabtu, Munif tidur tidak lena. Setiap satu jam beliau bangun. Bermula jam 12.30 tgh malam, 1.30 pagi, 2.30 pagi, 3.30 pagi, 4.30 pagi, 5.30 pagi. Jam 4.30 pagi saya dah tak mampu , kejutkan Anwar, passkan Munif pada Anwar dan saya tertidur. Mencabar sungguh malam itu. Tidur saya juga menjadi tidak lena. Mujurlah paginya Munif tidur agak lena sedikit.

Paginya ada usrah. Lama betul saya tak join usrah. Since usrah ini hanya untuk golongan hawa sahaja, saya membawa Munif bersama manakala Anwar bersama Fahim dan Ziyad. Seronok dengan usrah pertama ini. Di tambah pula Munif kurang meragam dan saya boleh fokus dengan perbincangan semasa usrah. Antara agenda sepanjang usrah, tadarrus al-Quran (surah ar-Rahman), perbincangan mengenai sedekah, ulasan buku dan cerita-cerita informal antara kami semua. Selepas itu dihidangkan pula spaghetti dari tuan rumah sebagai penutup usrah.


Dan ini antara aktiviti Fahim & Ziyad bersama Anwar ketika saya dan Munif sedang berusrah.





Satu hari yang penuh, aktiviti yang ringkas namun menyeronokkan untuk kami semua.