Tuesday, February 23, 2010

Malam ini....

Ini yang saya tulis di dinding facebook tadi: mesin basuh rosak...setelah sekian lama malam ini basuh baju cara manual...penat tak ingat...adoiii

Itulah cerita malam ini. Kami sampai di rumah pun sudah lewat. Dengan diri yang sudah letih. Bila nak basuh baju tup tup discover mesin basuh rosak. Baju tak sempat nak berbasuh. Saya tahu saya akan rasa lagi stress kalau melihat baju tak berbasuh, jadi saya pun mengambil keputusan membasuh baju secara manual. Betullah, benda yang tak biasa dibuat memang memenatkan. Itupun tak semua yang saya basuh sebab saya dah tak larat. Esok kena sambung basuh baju balik.

Mata dah mengantuk tapi tak boleh tidur. Anwar, Fahim dan Munif semua sudah tidur. Saya di sini mengadap komputer sambil ditemani Ziyad yang sedang sibuk membuat puzzle. Malam ini saya terasa kehilangan sedikit aura positif.

Nasib baik juga ada Ziyad sebagai peneman saya sekarang. Terasa teruja melihat keseronokan Ziyad bermain puzzle. Ziyad ini kalau sudah sukakan sesuatu itulah yang akan dia mengadap sehinggalah dia bosan. Terhibur pula bila mendengar celoteh Ziyad yang tak putus-putus sambil tangannya rancak menyusun puzzle. Kata Ziyad," Ummi sebenarnya Ziyad dah besar. Ziyad boleh main apa2 ajer. Ummi kasi tak Ziyad main game ultraman?"
Siap ada mukadimah lagi tapi saya tetap katakan padanya, "sorilah Ziyad, game ultraman ummi tak kasi."
Layan Ziyad borak best juga. Komen dan soalan-soalan dia buatkan saya tersenyum.

Macam tahu ajer yang saya sedang perlukan aura positif.

Terima kasih Ziyad.

No comments: