Wednesday, February 3, 2010

Ziyad demam

Minggu ini lama betul saya bercuti. Isnin - hari wilayah, Selasa - cuti replacement then Rabu saya ambil emergency leave - Ziyad demam.

Demam Ziyad bermula dari petang Selasa. Malam itu badannya dah makin panas. Siangnya saya decide untuk EL terus. Tak sampai hati pula nak pergi kerja tengok dia lemah sangat. Lagi pula bila dah demam selera makan tak ada terus ajer nampak cengkung.

Tak susah menjaga Ziyad. Cuma bab makan ubat susah sikit. Penat memujuk akhirnya saya buat cara garang pula, terus dia makan (Sorry yer Ziyad ummi garang sikit sebab nak Ziyad cepat sihat). Lain-lain dia ok saja tapi sempat demand nak makan pizza untuk lunch. Memandangkan dia memang tak ada selera makan, jadi dengan harapan dia akan makan kalau ada pizza, saya call domino pizza. Tapi akhirnya Ziyad makan 1 slice saja, yang lainnya saya habiskan...hehe.

Petang, demam Ziyad dah berkurang. Susu pun sampai 3 botol dia hisap. Dia seronok saya bersamanya satu hari. Asyik kena cium dengan Ziyad dan berulang kali dia beritahu saya, "Ziyad sayang ummi." Cair saya satu hari apabila Ziyad menunjukkan sayangnya.

Apabila malam, Ziyad dah betul2 sihat. Kembali aktif seperti sediakala. Alhamdulillah

3 comments:

m-i-o said...

get well soon, ziyad.

anak makcik pun namanya ziyad juga:) tp ziyad ini lahir jan 2007 kan. ziyad makcik lahir dis 2007.
owh! sgt teruja :P

btw, slmt berkenalan :P

JiJie said...

hehe...sebab itu selalu masuk ur blog coz anak kita nama sama
ok tak alasan camtuh

Siti Zaiton said...

ala...siannya dia..
selera buleh tahan...hehehehe