Thursday, February 18, 2010

Cerita satu malam

Sudah seminggu Munif boleh melunjur ke depan. Masih belum begitu laju tapi dia nampak enjoy dengan kemahiran baru ini. Sekurang-kurangnya Munif tidak lagi 'berbunyi' kalau ditinggalkan berseorangan kerana dia sudah boleh explore kawasan sekeliling.

Di kala saya menulis ini, Munif baru sahaja tertidur. Malam ini dia mudah tidur. Mungkin penat explore rumah agaknya. Fahim dan Ziyad pula sedang belajar mengaji dengan ustaz Khairil (ustaz mereka sebelum ini ialah ustaz Zul). Ziyad sudah beberapa kali keluar masuk bilik. Saya rasa dia sudah bosan belajar. Fahim seperti biasa tekun belajar.

Bila waktu-waktu seperti ini barulah terasa sunyi sedikit rumah. Kalau tidak pasti riuh dengan suara ketiga-tiga mereka (dan suara saya juga). Dalam keadaan begini baru saya sedar dah lama rupanya saya tidak menonton tv. Bukan tiada masa tapi kebiasaanya saya tak mampu untuk memberi perhatian pada cerita-cerita yang ada. Rasanya kami tak rugi kerana tiada astro. Siaran yang ada pun tak terlayan inikan pula nak ada astro.

1 jam bersama ustaz Khairil hampir tamat. Bermakna saya perlu berhenti menulis di sini. Ziyad baru sahaja keluar dari bilik, katanya, "yeii, Ziyad dah pandai."

6 comments:

Anonymous said...

akum kak jie...

finally after many2 years.....
kak jie kat mana skrg....dh ada baby pun.....bole kasi email tak..sy nak mntk contact number....

JiJie said...

saper nih ek

Anonymous said...

ni fiza lah kak jie......tgh bosan kat office skali terjumpa kak jie punyer blog....kasik email ek....

JiJie said...

lerrr...pesal tak introduce awal2...email akak sama dgn nama blog ini cuma tambah @yahoo.com jer
nanti email ek..lama tul tak dgr citer awak

m-i-o said...

jijie,
panggil ustaz ajar ngaji kat rumah ke? biasanya kalau macam tu, dia charge berapa ekk?

JiJie said...

30 ringgit satu malam per hour..kita org amik 2 malam untuk satu minggu